Határtalanul

Utazás a csodák földjére

2018.

Header image

2018 áprilisában 5 napos kalandra indultunk Erdélybe. Egy alföldi ember számára a hegyek, a barlangok vagy a szurdokok, hasadékok látványa lebilincselő, meghódításuk izgalmas kihívás.
A programok egyszerre tanították, felemelték, elgondolkodtatták vagy felcsigázták az embert.
Nagykárolyban állhattunk az Arany szarvas fogadónál, ahol egykor Petőfi és Szendrey Júlia találkozott.

A Sárkányok kertjében izgalmas túrát tettünk és a homokkő kialakulásáról hallhattunk érdekességeket.

2. nap kolozsvári diákokkal fedeztük fel a város nevezetességeit, rejtvények segítségével, majd az út egyik leggyönyörűbb programja következett; a Tordai sóbánya. Feledhetetlen volt a végtelen kristályok látványa, a szintkülönbség vagy a levegő illata.
3. nap a Gyilkos-tó körüli túra maradt a legemlékezetesebb; már ismerjük a keletkezését, a természet konzerváló tulajdonságait.

Header image

4. nap Farkaslakán megemlékeztünk Tamási Áronról és következett Korond a maga népművészeti sokszínűségével. Itt mindenki kedvére vásárolhatott a korondi remekekből. Az utunk a parajdi sószorosba vezetett, minek megmászása izgalmas program volt mindenkinek. Szovátán a sós és édes vizek üvegházhatásáról tanultunk, ill. a só történelmi szerepéről hallhattunk érdekességeket.

5. nap kiemelkedő eseménye Arany Jánosról szóló kiállítás megtekintése volt; hisz a tankönyvi ismereteinket a helyszínen újra élhettük.
Összegezve, mindannyiunk számára életre szóló utazás volt; hisz barátokkal felfedezni egy vadregényes, izgalmas országot a legnagyobb kaland. Megígértük, hogy visszatérünk!!!

Megígértük, hogy visszatérünk!!!

A táborozásról készült videó anyagot Csóka Bence 8.b osztályos tanuló készítette.